februarie 17, 2020 marius , , , , , no responses

LANSATELE

V-am povestit mai demult despre INCALZIRE si atunci am folosit cuvantul „lansate”. De aceasta data vreau sa va explic in cateva randuri ce sunt LANSATELE, cand sa le facem si de ce! 

 

„Definiție”. Alergarea lansată nu trebuie confundată cu sprintul, este o alergare ce se face la 75-90% din viteza maximală a fiecărui individ, în general pe distanța de 100m.

Când să facem lansate și de ce ? În general, lansatele sunt integrate în încălzire dar și la finalul unor antrenamente/alergări. Uneori ele pot fi făcute chiar și în timpul alergarilor de durată, așa zisele Long Run – uri.

La încălzire, ele se regăsesc după ce s-a făcut alergarea ușoară, câteva minute de stretching și specialele (exerciții din școala alergării). Aceste lansate le executăm ca o introducere a antrenamentului ce urmează să fie facut. Este important ca ele să fie începute progresiv și cu o pauză de 1-2 minute între ele. Recomand să se facă între 4 și 6 lansate pe distanța de 100m, înainte de a începe antrenamentul susținut/programat.

În timpul alergarilor de durată ele pot fi folosite ca și un imbold ce te va ajuta să trezești/stimulezi fibrele musculare (albe) ce nu sunt folosite la un ritm moderat/ușor. Ele pot fi făcute pe la jumătatea antrenamentului pe distanța de 100m – 200m.

La final de antrenament, în general la finalul alergărilor ușoare fără nici o „temă”, lansatele ajută la întinderea fibrei musculare, precum stretching- ul, ajută la refacere. Mai pe înțelesul tuturor, pe parcursul alergării, fibra musculară are tendința de a se scurta iar lansatele ajută la întinderea/revenirea ei la firma inițială, lungă și subțire. După alergare veți observa că la primele lansate vă va fi greu să lungiți pasul, să schimbați viteza, dar cu fiecare lansată realizată această senzație va dispărea. Recomand să fie facute progresiv și în număr de 6-10 repetări a 100m.

Pentru că se desfășoară pe o distanță destul de scurtă și este ușor să te gândești la execuție, lansatele te mai pot ajuta să lucrezi și la corectarea stilului de alergare.

Spor la treabă!

Share it!
Aenean mattis venenatis
Marius V. Ionescu