februarie 18, 2020 marius , , , , no responses

INCALZIREA

O sa va spun pe scurt cateva lucruri despre incalzire, de ce este bine sa o facem si ce beneficii ne aduce.

 

În general, o încălzire ar trebui să dureze minimum 25 de minute și să conțină următoarele ”elemente”:
–  alergare ușoară minimum 5 ture de stadion, pe culoarele exterioare (aproximativ 3km/15min);
– 5-10 minute de stretching;
– 2 serii de „speciale”, exerciții din școala alergării;
– 4 lansate pe distanța de 100 de metri.

Specialele:
– joc de gleznă;
– călcâie la șezut;
– genunchii sus;
– pas săltat;
– pas sărit;
– pas forfecat/ pas lopătat.

Efectele încălzirii:
– determină dilatarea vaselor de sânge, asigurând oxigenarea bună a mușchilor înainte de a începe un efort susținut;
– crește flexibilitatea, puterea maximală a mușchiului și modifică pozitiv performanța musculară;
– asigură creșterea treptată a ritmului cardiac (pulsului), diminuează stresul asupra inimii și o ajută să ajungă la parametrii necesari pentru a pompa eficient sânge către toate grupele musculare.

Spor la antrenamente! 

Share it!
Aenean mattis venenatis
Marius V. Ionescu