Banda de alergare

Banda de alergare

Este prima data cand scriu pe blog! 🙂 De unde sa incep sau cum sa incep? 🙂 Am sa fiu scurt si la obiect! Ce trebuie totusi sa precizez de la bun inceput este ca nu va voi vorbi din carti sau de pe internet. 🙂 Doar din experienta!

A venit zapada, privim la obiectivul din primavara folosind doar ”un ochi”, incepem sa ii “invidiem” pe cei care au plecat deja la caldura, in tari unde temperatura nu scade sub 10 grade Celsius, gen Radu Milea, Alexandru Corneschi, etc. 🙂 Hai, totusi, sa nu ne pierdem speranta si sa ”deschidem” ambii ochi cu incredere, obiectivul poate fi atins si cind nametii acopera totul, daca facem ce trebuie bineinteles.

Nu stiu cine a inventat banda de alergare, dar sigur a facut un lucru bun si cred ca la asta s-a si gandit cand a inventat-o.

BANDA de ALERGARE reprezinta o varianta care ne poate ajuta in aceasta perioada sa ne mentinem sau chiar sa ne imbunatatim forma fizica.

marius-ionescu-banda-de-alergatNu esti obisnuit sau nu iti place sa alergi pe banda, toate au un inceput si oricum, de obicei, in viata nu facem decat 20% din ce ne place (asa am auzit si eu 🙂 ). Daca incepem treptat, pentru a ne adapta la alergatul pe banda, iar apoi ne gasim niste programe de antrenament care se potrivesc cerintelor noastre, la final vom iesi cu zambetul pe buze din sala :). Este adevarat, e diferit sa alergi pe banda, sunt plusuri si minusuri. De exemplu, si aici expunem doar o parte din aceste minusuri si plusuri, nu intampini probleme cauzate de vant, nu ai grija unde o sa pui urmatorul pas (in concluzie, pasul va avea mai mereu aceeasi lungime cat si ritmul va fi constant – la cat il setam noi), banda ne ajuta la propulsarea piciorului in spate, dar pe de altă parte aceeasi ”banda” ne si sufoca in cazul in care sala nu este bine aerisita iar monotonia unei alergari pe ”covorul” care aluneca sub noi este ”dusmanul” care ne poate “ucide” cheful. 🙂

Antrenament #1

  • 1x200m sau 60sec -inclinatie de 6% si ritm de maraton/200m sau 90sec alergare usoara -inclinatie 0%
  • 1x150m sau 40sec -inclinatie de 7% si ritm de maraton/150m sau 60sec alergare usoara -inclinatie 0%
  • 1x100m sau 20sec -inclinatie de 5% si ritm de semimaraton/ 90sec alergare usoara – inclinatie 0%

Acest antrenament il poate inlocui pe cel de pante si este foarte bun, in special pentru cei care stau in zone de campie sau unde pantele sunt mai greu de gasit. Aceasta serie poate fi repetata iar numarul seriilor poate creste de la o saptamana la alta, in functie de posibilitatile fiecaruia.

Antrenament #2

  • 3km sau 15min -ritm de maraton
  • 2km sau 10min – ritm de semimaraton
  • 2km sau 6min -ritm de 10km
  • 1km sau 3min -ritm de 5km

Acest atrenament se face la inclinatie de 1% si are in total 8k/34min, il putem face cu pauza intre repetari sau continuu (Tempo Progresiv), se poate modifica si putem adauga/scadea km/min sau incepe de la un ritm mai usor in functie de nivelul pregatirii fiecaruia.

Antrenament #3

  • 15x45sec-1min sau 200-300m,la ritm de 5km/ 1min sau aceeasi distanta alergare usoara

Acesta este un antrenament/fartlek foarte des intalnit in programul kenienilor. Ca si toate celelalte antrenamente, el poate fi modificat cu mai multe sau mai putine minute sau repetari. Ne ajuta sa iesim din monotonia alergarii zilnice la un anumit ritm cat si la mentinerea sau imbunatatirea vitezei in regim de rezistenta.

Bineinteles ca antrenamentele de mai sus vor fi incepute doar dupa o incalzire adecvata si incheiate la randul lor cu o alergare de revenire.

Spor la alergat si sa ne vedem in primavara sanatosi si cu rezultate mai bune! 🙂

Cu sportivitate,

Marius Ionescu

Share it!
Aenean mattis venenatis
Marius V. Ionescu